Panel rasprava: Poteškoće u učenju – snaga drugačijeg načina razmišljanja
panel rasprava lampica udruga

Povodom Dana disleksije, 6. listopada 2025., Udruga Lampica organizirala je inspirativnu panel raspravu pod nazivom „Poteškoće u učenju – snaga drugačijeg načina razmišljanja“. Cilj događanja bio je otvoriti prostor za razumijevanje, dijalog i razmjenu iskustava o različitim oblicima poteškoća u učenju te o načinima kako djeci i mladima možemo pružiti podršku.

Panel je okupio stručnjake iz područja logopedije, psihologije i pedagogije, a namijenjen je roditeljima, učiteljima, stručnim suradnicima i svima koji žele bolje razumjeti djecu s disleksijom, disgrafijom, diskalkulijom i ADHD-om.

Sudionice panela bile su: Deniza Marasović, prof. logopedije, Lana Posedi, mag. primarnog obrazovanja, poduka u učenju „Zelenko“, Mihaela Đurenec, mag. logoped, asistentica na Sveučilištu u Zadru, Đurđica Jurjević, prof. psihologije, Duška Perić Krpeljević, mag. logoped i Leana Tudorović, prof. povijesti i dipl. arh. Panel je moderirala Selma Ćubara, predstavnica Udruge Lampica.

O čemu se razgovaralo

Tijekom rasprave obrađene su ključne teme: razumijevanje i prepoznavanje poteškoća u učenju, iskustva iz školske i terapijske prakse te roditeljskih izazova, primjena učinkovitih metoda, alata i oblika podrške, prepoznavanje snaga djece i važnost suradnje svih odraslih koji sudjeluju u njihovom razvoju.

Roditeljima bih poručila, ako dijete već u prvom razredu ne pokazuje radost prema školi, ako mu učenje traje znatno duže od vršnjaka, iako uredno savladava gradivo, to je već prvi znak da nešto nije u redu. A to je najgore – kad dobro dijete dobije etiketu »lijenoga«. Takve stvari treba uočiti i ispraviti najkasnije do drugog razreda. Bolje je »puhati na hladno nego se opeći«, kazala je logopedinja Marasović te istaknula da je dobro javiti se stručnjaku kad primijetimo ovakve situacije kod svog djeteta.

U svakom slučaju ne smijemo dijete izjednačavati s poteškoćom već trebamo pronalaziti njegove snage i talente jačati ga da se u tome razvija. – kazala je Deniza Marasović.

Profesorica Tudorović iznijela je par dobrih primjera iz učionice u radu s učenicima s poteškoćama u učenju i time naglasila još jednom koliko je zapravo za razvoj djeteta važan učitelj koji je usmjeren na dijete a ne samo na sustav.

Lana Posedi, mag. primarnog obrazovanja, istaknula je koliko je za djecu važan boravak u prirodi jer kroz prirodu dijete bolje upoznaje sebe i otkriva svoje sposobnosti koje u učionici nema prilike pokazati.

Psihologinja Jurjević naglasila je važnost primjene gimnastike za mozak u obrazovnom procesu. Vježbe potiču povezanost između lijeve i desne hemisfere mozga, što povećava koncentraciju, pamćenje i organizacijske vještine.

Logopedinja Duška Perić Krpeljević objasnila je nazočnim roditeljima kome se obratiti kada primijete neke od navedenih poteškoća u učenju svoga djeteta.

Mihaela Đurenec, mag. logoped, asistentica na Sveučilištu u Zadru izrazila je spremnost za suradnju s udrugom Lampica te  iznijela plan razvoja novoosnovane katedre Logopedije na Sveučilištu u Zadru. Posebno je istaknula da će katedra Logopedije inzistirati na povezanosti i suradnji sa svim stručnim službama u školama grada Zadra i Zadarske županije. Roditelji se profesoricama na fakultetu mogu također slobodno obratiti ako imaju neka pitanja ili nedoumice.

Kroz otvoren dijalog i pitanja publike, panel je potaknuo razmjenu iskustava i promišljanja o tome kako zajedničkim trudom i uspješnom komunikacijom možemo stvarati bolju budućnost za djecu s poteškoćama u učenju.

Zajedno gradimo podražavajuće okruženje

Na kraju susreta istaknuta je važna poruka – svatko od nas ima svoju ulogu u sustavu podrške djeci. Samo suradnjom i razumijevanjem možemo stvarati škole i zajednice u kojima svako dijete ima priliku pokazati svoj puni potencijal.

Udruga Lampica zahvaljuje svim sudionicima i partnerima na doprinosu te se veseli daljnjoj suradnji sa stručnim službama i obrazovnim ustanovama!

Iz medija:

Stručnjaci u Zadru upozorili na prve znakove disleksije kod djece – Zadarski list

Oznake:

Najnovije

Otvoreno pismo podrške Suzani Rešetar

Otvoreno pismo podrške Suzani Rešetar

Potaknuti medijskim napisima i javnim istupima gđe. Suzane Rešetar, predsjednice Udruge Sjena, osjećamo potrebu javno iskazati svoju podršku. Kao roditelji djece s poteškoćama u učenju, koji se svakodnevno susreću sa sličnim izazovima, dobro poznajemo složenost...